M

BIENVENUE SUR LE SITE DU CLUB FRANÇAIS!

fcb

Fanciz - http://www.fanciz.blogspot.com

The French Revolution

Trailer of "La Môme" starring Marion Cotillard as Edith Piaf.

Trailer: Audrey Tautou as the young Coco in the movie Coco avant Chanel (Coco Before Chanel).

Learning French The Easy Way

Learning French is easy. Rules are relatively clear and coherent. All one has to do is to blindly apply them forgetting his/her mother tongue in the process.
Here is a sample.

First Lesson: The French Nouns

Lesson #1 French Nouns

Thursday, February 19, 2009

Hervé Léger by Max Azria: A Fusion of Classic French Couture and Modern American Design

By Therese San Diego


The French brand Hervé Léger, founded in 1985, highlighted the female figure with its signature "bandage dress". American designer Max Azria, who made his debut in the fashion industry in Paris and moved to the United States in the '80s, acquired the French fashion house in 1998.

Azria gave a new spin to Hervé Léger's classic designs together with his wife, Lubov, who described her role in "revamping [the] Hervé Léger label" by "keeping it true to its origins," while her husband attested to making it "more dynamic and more 2010."

Here are some pieces from the Hervé Léger by Max Azria Fall 2009 Ready-to-Wear Collection.


photo credit: www.style.com


The collection exuded a futuristic feel with metallic embellishments and intricate detailing on sleeves.

photo credit: www.style.com

Textured dresses in earthy shades also gave off the exotic vibe of an "urban tribe," as the designers put it.


Watch the video clip of New York Magazine's interview with Max and Lubov Azria from last season and learn more about the evolution of Hervé Léger--and how it is pronounced, too.



1 comment:

Lauren Dalao said...

I love French Couture! *^_^*

For those who also love or would want to try French-inspired pieces..

Visit PROMOD at Greenbelt 5, SM Megamall, Trinoma, Ayala Cebu, and SM Cebu.

"Say OUI to Parisian Chic!"

-Lauren Dalao

Lyrics

Hélene Segara - Elle Tu L'aimes

Album: Au Nom D'une Femme

Year: 2000

Title: Elle Tu L'aimes

Elle tu l'aimes si fort si fort
Au point, je sais que tu serais perdu sans elle
Elle tu l'aimes autant je crois que j'ai besoin de toi
Moi j'enferme ma vie dans ton silence
Elle tu l'aimes c'est toute la différence
Elle tu l'aimes au point sûrement
D'avoir au coeur un incendie qui s'éternise
Elle tu l'aimes et moi sans toi en plein soleil j'ai froid
Plus ma peine grandit en ton absence
Plus tu l'aimes c'est toute la différence
Elle tu l'aimes si fort si fort
Au point, je sais que tu pourrais mourir pour elle
Elle tu l'aimes si fort, et moi je n'aime toujours que toi

Sacha Distel & Brigitte Bardot

Title: Tu Es Le Soleil De Ma Vie

{Refrain:}
Tu es le soleil de ma vie
Tu es le soleil de mes jours
(Toi) Tu es le soleil de mes nuits
Tu es le soleil de l' amour

1. C' est comme si tout avait commencé
Depuis plus d' un million d'années
C'est comme si nous nous étions trouvés
En nous cherchant
Depuis la nuit des temps
Whoa
Refrain
2. C'est comme si je t'avais attendue
Dès le matin du premier jour
Whoa
C'est comme si je t'avais reconnue
Quand je t'ai vue venir à mon secours
Whoa
Refrain




Coralie Clément
Lyrics : L'ombre Et La Lumière :

Un beau jour
Ou était-ce une nuit
On s'assoit sur un banc
On décide de refaire sa vie
Et sous le firmament
On oublie les règles et les acquis
Et tous nos différends
Sont différents

Un beau jour
Une fin d'après midi
On vole aux quatre vents
Vers un ailleurs
Un atoll, un abri
Une rivière de diamants
On oublie les comptes et les débits
Les quoi, les où, les quand
Simplement, simplement

C'est l'ombre et la lumière
Ces petits riens qu'on aimait tant naguère
San Rémo, le printemps en fleurs
Au loin j'entends battre ton coeur

C'est l'ombre et la lumière
Les vacanciers qui partent aux sports d'hiver
Monaco, Venise ou Honfleur
Plus qu'un rêve, un leurre


Un beau jour
Ou était-ce une nuit
On revient sur le banc
On reprend le cours de sa vie
On oublie simplement
Qu'on a vu un peu du paradis
Des mers, des éléments
Simplement, simplement

C'est l'ombre et la lumière
Ces petits riens qu'on aimait tant naguère
San Rémo, le printemps en fleurs
Au loin j'entends battre ton coeur

C'est l'ombre et la lumière
Les vacanciers qui partent aux sports d'hiver
Monaco, Venise ou Honfleur
Plus qu'un rêve, un leurre

Box